Påskafton – Kolonin

Det var länge sedan jag skrev om kolonin, det är helt enkelt på grund av att jag inte varit där på väldigt länge. Förra sommaren gick till att samla ihop en massa, massa skräp och ännu är inte allt borta. Jag var så målmedveten förra året, så full av lust att få en mysig utomhusplats där vår familj kan tillbringa soliga dagar på. Men så visade det sig att min andre hälft inte alls var sugen längre och då blev jag helt tom på lust och vilja att fortsätta. Nu har en hel vinter passerat och jag frågade om vi inte skulle gå dit, barnen och vi för att känna in platsen – kanske vi ville ha den i alla fall.

Så vi gick ditt i lördags, på påskafton. Och det var helt underbart och tro det eller ej, min man är på igen, han vill att vi behåller den. Det är verkligen en rolig nyhet och jag är så glad över att vi nu är två som vill fixa till den och tillbringa tid där. Han började gräva upp ett litet potatisland och planera vart vi kan placera ut en lite sandlåda.

Underbart helt enkelt!

bild (71) bild (70) bild (69) bild (68) bild (67) bild (66) bild (65)

2 tankar om “Påskafton – Kolonin

  1. Vad roligt! Jag tycker att du är helt enormt beundransvärd som tar dig an en sådan kolonilott, och jag vet hur trist det är när man inte är överens om vad som är viktigt.

    Jg hoppas att ni tycker om rabarber, för det ser det ut att bli gott om. Mm, rabarberpaj, rabarbersoppa och rabarberdricka!

    Finns det något annat permanentväxande på lotten? Bärbuskar?

    Att odla själv är ju ett sätt att få matpengarna att räcka längre.

    • Kolonilotten är verkligen i behov av en total ”renovering”, den är så igenvuxen och gräsmattan vill jag inte ens tala om 😉
      Men då vi inte har trädgård hemma,inte ens en balkong kär det skönt att ha ett uterum i alla fall som vi kan gå ut till när vädret tillåter. Sedan får man skynda långsamt, så som med så mycket annat.

      Vi älskar rabarber, det är SÅ gott och jag var sugen på att norpa några redan nu, men tänkte att de skulle få växa till sig lite först.

      Det finns ett äppelträd som ger otroligt goda äpplen, men det är ett litet… Men för två år sedan gav det bra med frukt. Sedan finns det några taniga hallonbuskar och ett slitet frukt/bärträd.

      Jag längtar efter att få ta tag i gräsmattan, jag behöver inte alls ha en golfbana, men det vore fint om Bubblan kunde ta sig fram utan att ramla hela tiden.

Lämna en kommentar