Dagar av funderingar och nya satsningar

Oj, ibland går verkligen 10 dagar så snabbt, det kändes som om det var igår jag skrev här sist, men det är det ju inte. Det har varit fullt upp här hemma hos oss. Min pappa var på besök förra helgen och Eva var i sjunde himlen. Pappa är bonde och bor uppe i Norrland så det blir inte allt för ofta vi hinner träffas. Han hade bilen full md mat med sig, vilken skatt. Så nu har vi grönsaker, bär och kött i mängder, verkligen dyrbart och uppskattat. Det har varit mycket på jobbet också, nya projekt som jag måste greppa och förstå. Sedan är det ju det här med ens funderingar och tankar kring både stort och smått.

Ekonomin har funderats på, både fram och tillbaka och upp och ned. Men det känns bra att jag för en gångs skull tänker på det som ett projekt som ska lösas. Jag har en tro på framtiden gällande ekonomin, men det kommer inte gå fort.

Sedan är det ju det här med en själv. Vad har jag för egna mål med mitt liv bortsett från att vara en bra mamma, jobba på bra och ha en bra fritid. Frågor som om jag vill leva själv eller om jag faktiskt vill finna en partner har funnits i mina tankar de senaste dagarna. Och hur gör man om jag vill träffa någon? Det var trotts allt 10 år sedan jag gick på en date och nu lever jag dessutom ett liv som hetidsmamma. Ja, så dessa tankar har fyllt mig dessa höstdagar, men nu är jag åter på banan med tankar jag vill dela med er och nya stickprojekt i händerna. Med andra ord, livet leker!fullsizerender

Kommentera

