Första vattenpölen

Tänk om man kunde minnas första gången man plaskade i en vattenpöl. Det jag vet nu är att det är en storartad händelse, att få gå i vatten – utomhus.

För någon vecka sedan var det riktigt dåligt väder, det bara regnade och regnade. Innan så har jag helt enkelt bara varit inne med Bubblan, varför gå ut om det är blåsigt och blött? Men hon har blivit större nu, har behov och en stark vilja till att få gå ut varje dag. Så jag gick efter ordspråket ”det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder” och tog fram det fina regnställ vi fått av farmor. På med allt och ut på vattenpölsjakt.

Oj så roligt det var, jag stod och väntade på Bubblan i minst en kvart och hon ville inte gå därifrån. Tillslut fick jag lyfta upp henne för att visa att det faktiskt fans fler vattenpölar. Så att gå ut i regn kommer vi att göra fler gånger, framförallt nu på sommaren då det är varmt i luften och det faktiskt inte gör något att bli lite kall.

bild (31) bild (32)

Lämna en kommentar